Som arbetsledare hos oss är du den som leder personalen som möter våra kunder och blir därmed vårt ansikte utåt. Som person är du trygg och självständig och arbetet driver du på ett lösningsfokuserat och ansvarsfullt sätt.

Kvalifikationer

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper:

  • Du är strukturerad och målinriktad. Har förmågan att jobba strategiskt och arbeta hårt för att nå ställda mål i ditt uppdrag.
  • Som person är du empatisk och med god personkännedom och ledaregenskaper, tycker om kontakt med människor och har lätt att knyta kontakter. Du ska som ledare inge ett förtroende till dina medarbetare och kunna vara stödjande i olika situationer. Din förmåga att ”se alla medarbetare”, visa vägen och samtidigt kunna ställa krav är viktig.
  • Social förmåga och öppenhet är ett krav samt att kunna ”fronta” en diskussion och stå för sitt ord.
  • Att kunna kommunicera på rätt sätt i olika situationer och kunna föra diskussioner på olika nivåer med alla typer av människor.
  • Verka för goda relationer inom avdelningen, enheten, med kunder och omgivningen i övrigt.
  • Ditt sinne är öppet för alla typer av människor med olika bakgrund och kultur.

Övriga kvalifikationer

  • Byggnadsteknisk utbildning och intresse inom byggnadsteknik. Utbildning inom fastighetsområdet eller likvärdig yrkeserfarenhet samt ledarutbildning är meriterande.
  • Administrativt kunnig i officepaketet.
  • Kunna kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska.
  • Inneha körkort B.

Dina arbetsuppgifter

Förutom att leda och fördela arbetet har du som ledare arbetsmiljöansvar och visst personalansvar. Du ska dessutom bland annat:

  • Årligen genomföra resultat- och planeringssamtal och lönesamtal
  • Leda och fördela arbetsuppgifter.
  • Delta vid rekryteringar.
  • Ansvara för utveckling av personal och arbetsorganisation samt kompetensutveckling och rehabilitering.
  • Förbättra och utveckla enhetens arbetssätt.
  • Delaktig i utarbetandet av avdelningens måltavla och följa denna.
  • Acceptera och verka för slutligt tagna beslut.
  • Ansvara för att årsplanering/egen kontrollplan uppdateras och efterlevs.
  • Effektivisera den dagliga löpande verksamheten.
  • Ansvara för uppföljning och kvalitetskontroll av inre- och yttre skötsel samt reparationer.
  • Leda arbetsplatsträffar inom avdelningen.
  • Medverka i arbetet med Hyresgästföreningen.
  • Delta i budgetarbetet och följa fastställd budget.
  • Ansvara för inrapportering av underhållet på fastigheterna i ditt ansvarsområde.

Kontakt

Frågor om tjänsten besvaras av driftchef Jan Forsberg. Tel: 0240-869 31.

Ansökan

Ansökan skickas per mejl till den här adressen: ansokning.fastighetsbolagen@ludvika.se
Sista ansökningsdag är den 30 juni – men intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Ludvika Kommunfastigheter AB och LudvikaHem AB har en gemensam organisation. Tillsammans är vi 140 medarbetare som förvaltar totalt cirka 455 000 kvm kommunala verksamhetslokaler som skolor, daghem, kontor, affärslokaler samt bostäder. Vi erbjuder en arbetsplats med trivsel och arbetsglädje.