Detta är en helt ny roll där du får stor möjlighet att bygga något nytt och vara med och påverka. Samhällsansvar och samhällsintresse, det är vår identitet, varför det är bra om du delar det med oss. Vi håller en balans mellan samhällsnytta och affärer. Du får vara med och bidra till att göra nytta för allmännyttan då vi har enorm påverkan med vår funktion och ett ökande medlemsantal.

Vi erbjuder dig en arbetsplats på en politiskt oberoende intresseorganisation där vi är 50 dedikerade medarbetare där var och en är expert på sitt område. Det gör oss till en arbetsplats som flödar av kompetens, där vi inspirerar varandra och utbyter erfarenheter i olika projekt och styrgrupper som följer våra och medlemmarnas behov av att utvecklas. Din arbetsplats blir i våra fina lokaler på Hornsgatan i Stockholm.

Rollen

Som Affärsutvecklare på Sveriges Allmännytta har du det övergripande ansvaret för processen att tillsammans med experterna och ledningen ta fram nya, samt utveckla befintliga, erbjudanden i form av produkter och tjänster som tillför medlemsnytta.
Du har även ansvaret att bevaka att prissättningen följer fastställda modeller och att analysera lönsamheten. En process för hur beslut ska fattas om vilka produkter och tjänster som ska utvecklas och om eller hur de ska prissättas ska implementeras och bevakas.
Utöver ditt samordnande ansvar för medlemserbjudandet har du en säljande- och marknadsförande funktion för att nå fram till medlemmarna och visa på Sveriges Allmännyttas stora utbud och det arbete som görs för att utveckla hyresrätten.

I rollen som Affärsutvecklare rapporterar du närmast till administrativ chef.
Du rapporterar till administrativ chef och arbetar nära ledningen i ett team bestående av affärsutvecklare, digitaliseringsexpert, statistikansvarig samt IT-ansvarig.

Arbetsuppgifter i urval:

  • Ansvara för Allmännyttans tjänste- och produktportfölj.
  • Samordna och hålla ihop tjänster och produkter internt.
  • Genom trendspaning, omvärldsbevakning och medlemskontakter undersöka och utveckla nya tjänster och produkter för ökad kundnytta.
  • Besöka medlemsbolag för information om, och behov av utveckling av, medlemserbjudandet.
  • Aktivt arbeta i samverkan med viktiga aktörer och nätverk med branschens utveckling i fokus.
  • Ta fram strategier för utveckling av portföljen och hållbara affärs- och finansieringsmodeller.
  • Kvalitetssäkra att process och modeller följs.
  • Tillsammans med digitaliseringsstrategen utveckla de digitala tjänsterna

Erfarenhet och Kompetens

Vi ser gärna att du har ett intresse för våra produkter och tjänster och kanske har du jobbat i en liknande bransch eller har ett allmänt intresse för allmännyttan.
Vidare:

  • Du har god förståelse för hur man skapar nya affärer utifrån data och kan den datadrivna affären.
  • Du har väl dokumenterad erfarenhet av lyckat arbete som till exempel Affärsutvecklare, Key Account Manager, eller liknande.
  • Du har arbetat inom samhällsbyggnadssektorn, fastighetsbranschen eller annan liknande verksamhet där du arbetat med utveckling av datadriven affär och försäljning.
  • Gärna universitetsutbildning eller motsvarande.
  • Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat

Du är en affärsdriven person som håller en hög servicenivå mot kollegor och kunder. Du har en nätverkande och god kommunikationsförmåga och är bra på att se möjligheter. Du är en dedikerad person och tar dig an dina uppgifter och ansvarsområden med ansvar och engagemang.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Valegro Rekrytering & Interim. Ansvarig rekryteringskonsult är Erika Klatzkow, erika.klatzkow@valegro.se, tel. 0704-121950.

Välkommen med din ansökan som affärsutvecklare via denna länk.
Vi går igenom urvalet löpande så tveka inte att söka redan idag.

Välkommen med din ansökan!