Kommunikation – ren magi?

Är kommunikation något magiskt som bara sker, och som några få utvalda har fingertoppskänsla för? Är det något slags hokus-pokus som gör att kommunikation ska lösa alla problem och skapa fantastiska resultat? Eller handlar det om kunskap, både om människor och verktyg, gediget hantverk och kreativa sinnen?

Välkommen till två dagar där vi tar avstamp i människans förmåga till kommunikation, hur våra hjärnor fungerar, och massor av inspiration och know-how till hur vi kan vässa oss ytterligare på olika sätt, och nå våra målgrupper – med ett snudd på magiskt resultat. Vilka fallgropar ska vi undvika, hur släpper vi loss kreativiteten, hur förstår vi varandras behov och kopplar samman verksamheten med människor?

På plats i Skövde under Skövdebostäders goda värdskap får vi ta del av praktiska exempel på kommunikation på tre olika studiebesök. Och du behöver inte välja, vi får se alla platser!

Välkommen till Skövde!

Medverkande

Mattias Ribbing
Mattias Ribbing är den kreativa entreprenören och författaren som vill få dig att upptäcka din hjärnas kraft att radikalt kunna förbättra dina prestationer. Med stor passion och en bakgrund som professionell utbildare har Mattias Ribbing länge utforskat hjärnans roll i hur man når mätbara framsteg, både i arbetet och till vardags.
Niklas Laninge
Niklas Laninge har startat och drivit en rad företag som på olika sätt använt teknik för att hjälpa människor att förändra beteenden. Sedan 2011 har Niklas föreläst och hjälpt företag att använda insikter från fältet beteendeekonomi för att skapa bättre produkter och tjänster.
Angelica Ekholm
Vad svarar man om någon säger att man är ful? Angelica Ekholm är Näringslivschef i Borlänge kommun som flerfaldigt har prisats för Borlänges kontring på utnämningen, Sveriges fulaste stad. Hör henne berätta om Borlänges fantastiska resa och tankarna bakom Borlänges svar ”Hellre ful och trevlig än snygg och tråkig”.
Jenny Friberg
Jenny Friberg, kommunikationsstrateg och ansvarig för SOS Alarms redaktionella arbete. Jenny har under sina 9 år på SOS Alarm arbetat med både stora och små kommunikationsprojekt och ägnat senaste två åren med att bygga upp SOS Alarms inhouseredaktion.
Martin Sandin
Martin Sandin har arbetat som innehållsproducent, regissör och manusförfattare i över 10 år. Längs vägen har han skapat innehåll för några av Sveriges största företag och producerat galor som Guldägget och Rockbjörnen. Martin har regisserat reklamfilmer och egna produktioner som dokumentärfilmen Mad Dog och prisbelönta kortfilmen Dimmiga Dar. Martin lär ut storytelling.
Gabriella Wejlid
Gabriella Wejlid är en uppskattad föreläsare som inspirerar sin publik med nya kunskaper, insikter, aha-upplevelser och mycket praktiska övningar, med fokus på kreativitet och lateralt tänkande.
Karin af Klintberg
Karin af Klintberg är superproducenten bakom succéer som Historieätarna och Värsta språket. Karin har vunnit många fina priser, bland annat Nationalencyklopedins Kunskapspris, Guldbagge samt Stora Journalistpriset – två gånger. Hon blev också kategorivinnare av Näringslivets 150 Superkommunikatörer 2016.  

Praktisk information

Asset 1
Datum och plats
25–26 mars i Skövde
Skövde Kulturhus, Trädgårdsgatan 9
Visa på karta
Asset 78
Pris
6 400 kronor för medlem
Asset 80
Sista anmälningsdag
Anmäl dig senast 26 februari
Asset 8
Boende
Försäkra dig om hotellrum i god tid Sveriges Allmännytta ombesörjer inte rumsbokning.
Asset 6
Vad ingår
I avgiften ingår kaffe, lunch och dokumentation.
Målgrupp
Målgrupp
Kommunikatörer, informatörer, marknads- eller kommunikationsansvariga, VD, webbredaktörer, digitalansvariga, webbansvariga, IT-ansvariga, teknikansvariga, utvecklingsansvariga och andra som är intresserade av kommunikationsfrågor.

Undrar du något?

placeholder+image
Daniel Andersson
Daniel Andersson är projektledare för utbildningar, evenemang och konferenser. 
placeholder+image
Madeleine Rahm
Madeleine Rahm är projektledare för utbildningar, evenemang och konferenser.
placeholder+image
Anna-Carin Carnebro
Anna-Carin Carnebro är ansvarig för digitala kanaler som webben och nyhetsbrev, nätverket för webbansvariga och innehållet på Sveriges Allmännyttas Kommunikationsdagar.