Kriskommunikation
Digitalt 10 november
1 deltagare
- +
= 2 800 kr
(priser exkl moms)
Logga in för anmälan
Senast 29 oktober
Medlemskap krävs
Den här utbildningen är endast tillgänglig för medlemmar. Du behöver logga in för att genomföra din anmälan.
Logga in

Struktur, lugn och mod

I de flesta organisationer är det inte frågan om utan när krisen kommer. Det kan handla om ekonomiska problem, boende som inte är nöjda och som sluter sig samman men också om kvalitetsbrister som uppdagas. Hur organiserar man sitt krisarbete så att varumärket tar så liten skada som möjligt? Med rätt kunskaper och verktyg kan du behålla lugnet och fokusera på rätt saker.

Lär av varandra

Vi får också lyssna på medlemsbolag som delar med sig av deras erfarenheter och vad som varit extra svårt när krisen har slagit till.

Detta och mycket mer kommer den här halvdagen att handla om.

Praktisk information

Icon/Utbildning/place Created with Sketch.
Datum
10 november - Digitalt
Asset 79
Digitalt
Digitalt innebär att kursen eller konferensen genomförs på distans i verktyget Zoom eller motsvarande, och är lärarledd. I bekräftelsen på din anmälan får du detaljerad och praktisk information angående Zoom.
Icon/Utbildning/price Created with Sketch.
Pris
2 800 kronor för medlem
Icon/Utbildning/signup_date Created with Sketch.
Sista anmälningsdag
Anmäl dig senast 29 oktober
Icon/Utbildning/target_audience Created with Sketch.
Målgrupp
Kommunikatörer och chefer i bostadsbolag

Medverkande

Viktoria Raft
Christian Olsson
Christian ansvarar för Östersundshems större underhålls- och nybyggnadsprojekt. han har arbetat inom bolaget sedan 2014 som bland annat vd-stöd, fastighetschef och projektchef.
Jessica Sjöberg Lundqvist
Fredrik Runsiö
Fredrik Runsiö är van krishanterare och har skrivit flera böcker om mediedrev och hur man ska göra för att överleva dem.
Skriv ut programmet
Kriskommunikation
Dag 1 – 10 november
08:30
Inledning
Varför behöver man en kriskommunikationsplan?

Förberedelser är avgörande för hur väl ditt bostadsbolag lyckas hantera en kris. Viktoria delar med sig av sina erfarenheter.

Viktoria Raft, Chef kommunikation, Sveriges Allmännytta
Vad kommunicerar man när det råder totalt kaos i bolaget?

17 april 2018 stormar Ekobrottsmyndigheten in på dåvarande VD:ns kontor och hela cirkusen är igång. Som en följd av detta arbetsbefrias VD och vice VD och blir så småningom åtalad för grov ekonomisk brottslighet. En månad senare när den interna utredningen presenteras för styrelsen och omfattning av de misstänka ekonomiska brotten blir känd, så avgår hela styrelsen. Inte bara Östersund utan hela Sverige pratar om detta och kopplingen till den framgångsrika fotbollsklubben ÖFK. Detta ställde stora krav på Östersundshems kommunikationsavdelning, ja hela företaget, och dess krishantering. Lyssna till hur Östersundshem resonerade, och agerade under den här svåra krisen och inte minst, hur företaget efteråt putsade varumärket för att återfå de boendes, och allmänhetens, förtroende.

Jessica Sjöberg Lundqvist, Chef Kundservice, ÖstersundshemChristian Olsson, Projektchef, Östersundshem AB
Medlemsföretag delar med sig av deras erfarenheter
12:00
Avslut

Kontakt

placeholder+image
Anna Treschow
Anna Treschow är projektledare för utbildningar och konferenser.

Relaterade utbildningar

Nyhet

Krisstöd

De flesta människor hamnar förr eller senare i situationer i livet då vi utsätts för stora påfrestningar, och arbetar man i ett utsatt yrke är risken ännu större. Målet är att deltagaren efter...