Kundbemötande och service
Digitalt 16 februari 2021
1 deltagare
- +
= 4 700 kr / 6 900 kr
(priser exkl moms)
Anmälan
Senast 29 januari

Bli bättre på att hantera klagomål

Att arbeta med ett serviceyrke kan vara både ett energigivande val men även ha spännande utmaningar. Kommunikation och bemötande är den röda tråden som praktiseras varje dag oavsett om du är i kundtjänst, som bovärd eller uthyrare. Ibland är kunden hyresgäst men kan även internt vara din kollega. Kunskapen att hantera kommunikationen är en färskvara och här får du träna den på bästa sätt.

Underlätta vardagen med praktiska verktyg

”Kunden har alltid rätt” – en klyscha som ofta är helt fel. I sak har de ofta fel. Men i attityd är den ofta helt rätt. Att ha RMI (rätt mental inställning) kan ge dig otrolig fördel i dialogen med andra människor och få dig att lyckas lämna det avtrycket du önskar. Men ett kundsamtal kan många gånger vara utmanande och klagande kunder, missnöjda personer kan lätt stjäla energi. I denna utbildning får du lära dig hantera både samtalet och klagomålet för att få förutsättningar att vända missnöje till lojalitet.

Under dagarna har vi högt i tak, positivt högt tempo samt fokus på dialog och övningar som ger dig praktisk hjälp och kommunikativa verktyg att ta med tillbaka till ditt arbete.

Praktisk information

Icon/Utbildning/place Created with Sketch.
Datum och plats
16 februari 2021 i Digitalt
Icon/Utbildning/price Created with Sketch.
Pris
4 700 kronor för medlem
6 900 kronor för övriga
Icon/Utbildning/signup_date Created with Sketch.
Sista anmälningsdag
Anmäl dig senast 29 januari
Icon/Utbildning/lunch Created with Sketch.
Vad ingår
Livesändning Kundbemötande och service. Dokumentation via länk.
Icon/Utbildning/target_audience Created with Sketch.
Målgrupp
Alla som arbetar på ett bostadsbolag.

Medverkande

Jesper Low
Jesper Low är servicenörden som föreläser och driver workshops inom kundbemötande, service och kommunikation för alltifrån bostadsbolag, kommuner och säljande företag med en outtröttlig passion för att inspirera människor att skapa magiska kundmöten
Skriv ut programmet
Kundbemötande och service
Dag 1 – 15 september
In-check i zoom från klockan 9.15 för testning av ljud och bild
09:30
Inledning
Vilka är mina kunder?
  • Reflektion och dialog kring vilka externa, interna & presumtiva kunder vi möter och hur vi påverkar dem.
  • Vilka förväntningar har de på mig?
Kommunikationen – Teknik
  • Träning och teori i kommunikationsteknik, konkreta verktyg och modeller som du kan ta med i din nästa dialog.
  • Träning och praktiska tips för ett bättre kroppsspråk.
Frågeteknik
  • Träning och dialog kring olika frågemetoder. Hur kan en fråga göra skillnad i kundmötet?
Ett kundsamtal från start till mål
  • Modell för strukturerad kunddialog som ger dig möjlighet att styra samtalet på ett trevligt sätt.
  • Vad hälsningsfras och tonläge gör i dialogen, hur du får med kunden på banan igen.
12:00
Lunch
13:00
Attityd och förhållningssätt RMI
  • Hur jag med min mentala inställning varje dag påverkar människor i min omgivning.
Hantera olika kommunikationsprofiler och människor
  • Alla människor är olika. Men hur anpassar jag min kommunikation för att träffa rätt?
  • Test och övning.
Hantera klagomål och invändningar
  • Modell och övningar i att hantera svåra människor & situationer. Ta ett klagomål och gör det till guld.
  • Ge kunden en positiv chock!
Språkmönster hjälper dig hantera olika situationer
  • Träning och praktiska tips för att ge dig verktyg I vardagen. Språkmönster som hjälper dig övertyga.
Aktivitetsplan
  •  Vi tar fram en actionplan för dig med konkreta aktiviteter för att skapa trygga och framgångsrika kundmöten i olika situationer i ditt arbete.
Summering och reflektion
16:00
Avslut

Kontakt

placeholder+image
Anna Treschow
Anna Treschow är projektledare för utbildningar, evenemang och konferenser.

Relaterade utbildningar

Nyhet

Att förebygga och bemöta hot och våld – webbutbildning

Företagsförlagd Boende
Lär dig förebygga och bemöta hot och våld i vår nya webbutbildning som är speciellt framtagen för bostadsbolag. Risk för hot och våld inverkar negativt på arbetsmiljön. Kunskap ökar säkerhet och...
Nyhet

Nå dina mål med hjälp av sociala medier

Utbildning Kommunikation
Sociala medier är kraftfulla kanaler under ständig utveckling och i den här utbildningen går vi igenom det du behöver veta för att skapa önskad effekt med din kommunikation.Hur når vi rätt målgrupp?...