Kundbemötande och service
Stockholm 22–23 mars 2022
1 deltagare
- +
= 6 900 kr / 9 800 kr
(priser exkl moms)
Anmälan
Senast 25 februari

Bli bättre på att hantera klagomål

Att arbeta med ett serviceyrke kan vara både ett energigivande val men även ha spännande utmaningar. Kommunikation och bemötande är den röda tråden som praktiseras varje dag oavsett om du är i kundtjänst, som bovärd eller uthyrare. Ibland är kunden hyresgäst men kan även internt vara din kollega. Kunskapen att hantera kommunikationen är en färskvara och här får du träna den på bästa sätt.

Underlätta vardagen med praktiska verktyg

”Kunden har alltid rätt” – en klyscha som ofta är helt fel. I sak har de ofta fel. Men i attityd är den ofta helt rätt. Att ha RMI (rätt mental inställning) kan ge dig otrolig fördel i dialogen med andra människor och få dig att lyckas lämna det avtrycket du önskar. Men ett kundsamtal kan många gånger vara utmanande och klagande kunder, missnöjda personer kan lätt stjäla energi. I denna utbildning får du lära dig hantera både samtalet och klagomålet för att få förutsättningar att vända missnöje till lojalitet.

Under dagarna har vi högt i tak, positivt högt tempo samt fokus på dialog och övningar som ger dig praktisk hjälp och kommunikativa verktyg att ta med tillbaka till ditt arbete.

Praktisk information

Icon/Utbildning/place Created with Sketch.
Datum och plats
22–23 mars 2022 - Stockholm
Sveriges Allmännytta Akademi, Hornsgatan 15
Visa på karta
Icon/Utbildning/price Created with Sketch.
Pris
6 900 kronor för medlem
9 800 kronor för övriga
Icon/Utbildning/signup_date Created with Sketch.
Sista anmälningsdag
Anmäl dig senast 25 februari
Icon/Utbildning/accommodation Created with Sketch.
Boende
Försäkra dig om hotellrum i god tid Sveriges Allmännytta ombesörjer inte rumsbokning.
Icon/Utbildning/lunch Created with Sketch.
Vad ingår
I avgiften ingår kaffe, lunch och dokumentation.
Icon/Utbildning/target_audience Created with Sketch.
Målgrupp
Alla som arbetar på ett bostadsbolag.

Medverkande

Jesper Low
Jesper Low är servicenörden som föreläser och driver workshops inom kundbemötande, service och kommunikation för alltifrån bostadsbolag, kommuner och säljande företag med en outtröttlig passion för att inspirera människor att skapa magiska kundmöten
Skriv ut programmet
Kundbemötande och service
Dag 1 – 22 mars
09:00
Kaffe och smörgås
09:30
Inledning
Vilka är mina kunder?
  • Reflektion och dialog kring vilka externa, interna & presumtiva kunder vi möter och hur vi påverkar dem.
  • Vilka förväntningar har de på mig?
Kommunikationen – Teknik
  • Träning och teori i kommunikationsteknik, konkreta verktyg och modeller som du kan ta med i din nästa dialog.
  • Träning och praktiska tips för ett bättre kroppsspråk.
Attityd och förhållningssätt
  • Hur jag med min mentala inställning varje dag påverkar människor i min omgivning.
12:00
Lunch
13:00
Ett kundsamtal från start till mål
  • Modell för strukturerad kunddialog som ger dig möjlighet att styra samtalet på ett trevligt sätt.
  • Vad hälsningsfras och tonläge gör i dialogen, hur du får med kunden på banan igen.
14:30
Kaffe
15:00
Frågeteknik
  • Träning och dialog kring olika frågemetoder. Hur kan en fråga göra skillnad i kundmötet?
Summering och reflektion
16:00
Avslut
Dag 2 – 23 mars
09:00
Reflektion och take aways från dag 1
  •  Förväntningar och ny kunskap för dag 2
Kommunikationsträning fortsättning
  • Träning och praktiska tips för att ge dig verktyg i vardagen. Språkmönster som hjälper dig övertyga.
10:00
Kaffe
10:30
Hantera olika kommunikationsprofiler och människor
  • Alla människor är olika. Men hur anpassar jag min kommunikation för att träffa rätt?
  • Test och övning.
12:00
Lunch
13:00
Hantera klagomål och invändningar
  • Modell och övningar i att hantera svåra människor & situationer. Ta ett klagomål och gör det till guld.
  • Ge kunden en positiv chock!
Från Ok till Wow?!
  • Hur mycket krävs egentligen för ett WOW från kunden? Forts. hantera klagomål. Gruppdiskussioner
14:30
Kaffe
15:00
Aktivitetsplan
  •  Vi tar fram en actionplan för dig med konkreta aktiviteter för att skapa trygga och framgångsrika kundmöten i olika situationer i ditt arbete.
Summering och reflektion
16:00
Avslut
Dag 1 – 22 mars
09:00
Kaffe och smörgås
09:30
Inledning
Vilka är mina kunder?
  • Reflektion och dialog kring vilka externa, interna & presumtiva kunder vi möter och hur vi påverkar dem.
  • Vilka förväntningar har de på mig?
Kommunikationen – Teknik
  • Träning och teori i kommunikationsteknik, konkreta verktyg och modeller som du kan ta med i din nästa dialog.
  • Träning och praktiska tips för ett bättre kroppsspråk.
Attityd och förhållningssätt
  • Hur jag med min mentala inställning varje dag påverkar människor i min omgivning.
12:00
Lunch
13:00
Ett kundsamtal från start till mål
  • Modell för strukturerad kunddialog som ger dig möjlighet att styra samtalet på ett trevligt sätt.
  • Vad hälsningsfras och tonläge gör i dialogen, hur du får med kunden på banan igen.
14:30
Kaffe
15:00
Frågeteknik
  • Träning och dialog kring olika frågemetoder. Hur kan en fråga göra skillnad i kundmötet?
Summering och reflektion
16:00
Avslut
Dag 2 – 23 mars
09:00
Reflektion och take aways från dag 1
  •  Förväntningar och ny kunskap för dag 2
Kommunikationsträning fortsättning
  • Träning och praktiska tips för att ge dig verktyg i vardagen. Språkmönster som hjälper dig övertyga.
10:00
Kaffe
10:30
Hantera olika kommunikationsprofiler och människor
  • Alla människor är olika. Men hur anpassar jag min kommunikation för att träffa rätt?
  • Test och övning.
12:00
Lunch
13:00
Hantera klagomål och invändningar
  • Modell och övningar i att hantera svåra människor & situationer. Ta ett klagomål och gör det till guld.
  • Ge kunden en positiv chock!
Från Ok till Wow?!
  • Hur mycket krävs egentligen för ett WOW från kunden? Forts. hantera klagomål. Gruppdiskussioner
14:30
Kaffe
15:00
Aktivitetsplan
  •  Vi tar fram en actionplan för dig med konkreta aktiviteter för att skapa trygga och framgångsrika kundmöten i olika situationer i ditt arbete.
Summering och reflektion
16:00
Avslut

Rekommenderade hotell

Hilton Stockholm Slussen

Sveriges Allmännytta har avtal med detta hotell vilket innebär ett förmånligt fast pris på hotellrum. Hotellet ligger mycket nära vårt kontor.

Som gäst hos Hilton har man fri tillgång till deras gym WordlClass dygnet runt. Kommer man med bil erbjuds parkeringsplats i deras garage mot en kostnad.

Vid anmälan till en utbildning eller konferens får du bokningsinformation med bokningskoder av oss på Sveriges Allmännytta i bekräftelsen.

Besök deras hemsida

Visa karta

Scandic Malmen

Scandic Malmen gränsar till området SoFo som karakteriseras av kultur, kreativitet, nöjesliv och shopping.  Tunnelbanan ligger alldeles runt hörnet och tar dig till Stockholms alla sevärdheter. Inom gångavstånd finns också pendeltåg som tar dig ut till Stockholmsmässan på 7 minuter. De har inget eget parkeringsgarage eller p-platser. Närmsta garage hittar du vid Medborgarplatsen, endast 200 m från hotellet där det finns gott om platser.

Sveriges Allmännytta har avtal med Scandic vilket ger en något lägre kostnad.

Vid anmälan till en utbildning eller konferens får du bokningsinformation med bokningskoder av oss på Sveriges Allmännytta i bekräftelsen.

Besök deras hemsida

Visa karta

Clarion Hotel Stockholm

Sveriges Allmännytta har avtal med Nordic Choice vilket ger en något lägre kostnad.

Vid anmälan till en utbildning eller konferens skickas bokningskoder med i bekräftelsen på anmälan.

Besök deras hemsida

Kontakt

placeholder+image
Anna Treschow
Anna Treschow är projektledare för utbildningar och konferenser.

Relaterade utbildningar

Nyhet

Att förebygga och bemöta hot och våld – webbutbildning

Lär dig förebygga och bemöta hot och våld i vår nya webbutbildning som är speciellt framtagen för bostadsbolag. Risk för hot och våld inverkar negativt på arbetsmiljön. Kunskap ökar säkerhet och...
Nyhet

Nå dina mål med hjälp av sociala medier

Sociala medier är kraftfulla kanaler under ständig utveckling och i den här kursen går vi igenom det du behöver veta för att skapa önskad effekt med din kommunikation. Hur når vi rätt målgrupp? Vad ä...