Kundresor i ett bostadsföretag
Stockholm 15 oktober
1 deltagare
- +
= 3 500 kr
(priser exkl moms)
Anmälan
Senast 1 oktober

En metod för kundinsikter och effektiv affärsutveckling

Hur svarar ni i telefon? Hur enkelt är det att hitta på er webb, eller logga in och boka tvättid? Hur är bemötandet i bobutiken? Hur trygg känner sig kunden i alla situationer i kontakten med er?

Kundens upplevelse skapas av många intryck. Kundresor är en kraftfull metodik för att få koll på både kundens upplevelser och förbättringsmöjligheter, där kundinsikter, utmaningar och möjligheter organiseras i en karta.

Kunden i fokus

Kartlägg kundens behov, beteenden, drivkrafter, kontaktytor, förväntningar och problem – oavsett om de är digitala eller analoga – och identifiera och prioritera utveckling och åtgärder där det gör som mest nytta. Du löser rätt problem och tar fasta på affärsmöjligheter.

Det kan handla om att göra något enklare eller tydligare för kunden, men också förändrade processer eller organisation. Fördelen med kundresan är förståelsen för hur samspelet mellan olika kanaler och avdelningar påverkar kundens upplevelse, och det gör det enklare att enas om både problem och åtgärder.

Få inspiration och nya idéer

Välkommen till en inspirerande dag där du garanterat kommer att utbyta erfarenheter, knyta kontakter och åka hem med nya idéer! Målet är att du ska känna dig nyfiken på kundresor och få både en och annan aha-upplevelse hur ni kan arbeta tillsammans. Under dagen får du en teoretisk introduktion till kundresor, reflektioner och diskussioner, och praktiska case.

Kom flera!

Det här är en metod som underlättar samarbetet mellan avdelningar, därför är det en stor fördel om ni är flera från samma företag som kommer tillsammans. Kundservice, kommunikation, marknad, vd, affärsutvecklare till exempel.

Praktisk information

Datum och plats
15 oktober i Stockholm
Sveriges Allmännytta, Drottninggatan 29
Visa på karta
Pris
3 500 kronor för medlem
Sista anmälningsdag
Anmäl dig senast 1 oktober
Boende
Försäkra dig om hotellrum i god tid Sveriges Allmännytta ombesörjer inte rumsbokning.
Vad ingår
I avgiften ingår kaffe, lunch och dokumentation.
Målgrupp
Kundservicechef och liknande yrkesroller, vd, kommunikation, marknad, IT, webb, affärsutvecklare

Medverkande

Kristina Sabelström Möller
Kristina Sabelström Möller är teknologie doktor i Medieteknik och Grafisk produktion från KTH, med fokus på publicering i flera medier, innehåll, organisation och har kunden i centrum.
Mia Wester Carlsson
Mia Wester Carlsson ansvarar bland annat för webb och utveckling av e-tjänster för hyresgästerna och har ett stort fokus på förändringskommunikation.
Skriv ut programmet
Kundresor i ett bostadsföretag
Dag 1 – 15 oktober
09:00
Kaffe och smörgås
09:30
Välkommen

Presentation av alla på plats och aktuella utmaningar.

10:00
Introduktion till kundresor och kundresekartläggningar

Grundläggande introduktion i arbetet med kundresor. Du får kunskap om syfte, processer, arbetssätt. Vi går också igenom hur kundresor kan användas för att engagera och mobilisera den egna organisationen utifrån kundernas perspektiv. Hur hämta in kundinsikter för att skapa attraktiva och välfungerande processer, tjänster och produkter?

Kristina Sabelström Möller,
12:00
Lunch
13:00
Exempel från medlemsföretag

Från inflytt till utflytt – visionen om en sömlös, smidig och digital kundresa

Familjebostäder om hur de tillsammans med kunder och medarbetare har identifierat sin kundresa för att öka kundnöjdheten och den interna effektiviteten. Med målet att förenkla hyresgästernas kontakt med Familjebostäder har de också inlett en intern utvecklingsresa för att skapa mer enhetliga, effektiva och moderna arbetssätt. Du får höra om deras metoder och erfarenheter utmed vägen.

Mia Wester Carlsson, Kommunikatör, Familjebostäder Stockholm
13:45
Exempel från annan branch

Kickie Hiller, Head of Customer & Business development and Brand manager, Swedavia

14:30
Kaffe
15:00
Fortsättning kundresor
15:45
Avslutande diskussion

Erfarenheter, tips och nya idéer från dagens diskussioner sammanfattas tillsammans.

Kristina Sabelström Möller,
16:00
Avslut

Rekommenderade hotell

Scandic Downtown Camper

Sveriges Allmännytta har avtal med detta hotell vilket innebär ett förmånligt fast pris på hotellrum. Hotellet ligger mycket nära vårt kontor.

Vid anmälan till en utbildning eller konferens får du bokningsinformation med bokningskoder av oss på Sveriges Allmännytta i bekräftelsen.

 

Freys Hotel

Sveriges Allmännytta har avtal med Freys Hotel vilket ger en något lägre kostnad.

Vid anmälan till en utbildning eller konferens får du bokningsinformation med bokningskoder av oss på Sveriges Allmännytta i bekräftelsen.

 

Elite Hotel Adlon

Sveriges Allmännytta har avtal med Elite hotellen vilket ger en något lägre kostnad.

Vid anmälan till en utbildning eller konferens får man bokningsinformation med bokningskoder av Sveriges Allmännytta i bekräftelsen.

 

Kontakt

placeholder+image
Anna-Carin Carnebro
Anna-Carin Carnebro är ansvarig för webben, sociala medier, Sveriges Allmännyttas Kommunikationsdagar och nätverket för webbansvariga.
placeholder+image
Madeleine Rahm
Madeleine Rahm är projektledare för utbildningar, evenemang och konferenser.

Relaterade utbildningar