Nöjda kunder – hur mäter vi det?
1 deltagare
- +
= 3 500 kr
(priser exkl moms)
Anmäl till väntelista
Fullbokad

Målet för alla

Nöjda kunder är ett viktigt mål för de flesta av allmännyttiga bostadsbolagen. Hur man når detta mål är däremot inte lika självklart. Det finns många sätt att mäta kundnöjdhet, analysera resultatet, ta vara på det och mobilisera resten av bolaget i arbetet – året runt.

Under dagen kommer vi höra några olika exempel från allmännyttiga bostadsföretag hur man har valt att lägga upp arbete – från val av mätningsverktyg till handlingsplaner och uppföljning. Du får tips om hur ni kan vässa det strategiska arbetet kring NKI så att ni kan nå ännu högre resultat. Inspiration från en annan bransch utanför bostadsbranschen finns med på programmet för dagen.

Erfarenhetsutbyte bland deltagarna är en viktig del av dagens program så är du nyfiken på att ta tillvara på kollegors kunskap och arbetssätt är detta ett bra tillfälle att skapa kontakt.

Anmäl dig redan nu till en givande dag!

 

Praktisk information

Datum och plats
4 september i Stockholm
Sveriges Allmännytta, Drottninggatan 29
Visa på karta
Pris
3 500 kronor för medlem
Sista anmälningsdag
Anmäl dig senast 20 augusti
Boende
Försäkra dig om hotellrum i god tid Sveriges Allmännytta ombesörjer inte rumsbokning.
Vad ingår
I avgiften ingår kaffe, lunch och dokumentation.
Målgrupp
Ansvariga för genomförandet av kundundersökningar och/eller kundnöjdhet i bostadsbolaget. Exempel på yrkesroll: marknadschef, affärsutvecklare, verksamhetsutvecklare, förvaltningschef

Medverkande

Anna Kanervo
Anna Kanervo är projektledare för Allmännyttans innovationslabb, och arbetar med boendefrågor på Sveriges Allmännytta.
Johan Braw
Lina Eklund Svensson
Karin Nelsson
Karin Nelsson har mångårig erfarenhet av att arbeta med undersökningar och är idag också ordförande i branschorganisationen SMIF
Nicola Westerberg
Skriv ut programmet
Nöjda kunder – hur mäter vi det?
Dag 1 – 4 september
09:00
Kaffe och smörgås
09:30
Välkommen

Introduktion av dagens ämne och deltagarna

Anna Kanervo, Expert boendefrågor, Sveriges Allmännytta
09:45
10:45
Paus
11:00
Har du data på det?

Den mänskliga hjärnan är fantastisk, men gör en del misstag också. Genom att använda kvalitativa data om kundernas preferenser och förutsättningar kan besluten bli bättre. Sölvesborgshems vd Johan Braw, tillika ordförande i allmännyttans digitala vd-råd, använder varje vecka de data som ständigt kommer in i Sölvesborgshems kundundersökningar.

Johan Braw, VD, Sölvesborgshem AB
12:00
Lunch
13:00
Att möta (nästan) alla sina hyresgäster på en och samma dag – kraften i att kraftsamla!
13:45
Så arbetar Skövdebostäder strategiskt och i praktiken med ambitionen om 100 % nöjda hyresgäster
14:30
Kaffe
14:50
Så jobbar Scandic med kundnöjdhet

Eva Lundström, Brand and Marketing direktör för Sverige  

15:45
Sammanfatting av dagen

Diskussion: Nästa steg?

16:00
Avslut

Rekommenderade hotell

Scandic Downtown Camper

Sveriges Allmännytta har avtal med detta hotell vilket innebär ett förmånligt fast pris på hotellrum. Hotellet ligger mycket nära vårt kontor.

Vid anmälan till en utbildning eller konferens får du bokningsinformation med bokningskoder av oss på Sveriges Allmännytta i bekräftelsen.

 

Freys Hotel

Sveriges Allmännytta har avtal med Freys Hotel vilket ger en något lägre kostnad.

Vid anmälan till en utbildning eller konferens får du bokningsinformation med bokningskoder av oss på Sveriges Allmännytta i bekräftelsen.

 

Elite Hotel Adlon

Sveriges Allmännytta har avtal med Elite hotellen vilket ger en något lägre kostnad.

Vid anmälan till en utbildning eller konferens får man bokningsinformation med bokningskoder av Sveriges Allmännytta i bekräftelsen.

 

Kontakt

placeholder+image

Relaterade utbildningar