Nå dina mål med hjälp av sociala medier
Digitalt 1 december
1 deltagare
- +
= 4 700 kr / 6 700 kr
(priser exkl moms)
Anmälan
Senast 1 november

Vilka möjligheter finns?

Sociala medier är kraftfulla kanaler under ständig utveckling och i den här kursen går vi igenom det du behöver veta för att skapa önskad effekt med din kommunikation. Fokus ligger på kanaler Meta/Facebook/Instagram, Linkedin och TikTok. Under kursen djupdyker vi i hur fastighetsbolag kan skapa relevant och effektfullt innehåll samt olika strategier för att nå önskat resultat med arbetet i sociala medier. Kursen är till för dig som arbetar med sociala medier och som behöver inspiration såväl som konkreta verktyg för hur du ska lyckas ta din kommunikation till nästa nivå.

Konkreta verktyg

Kursen är också till för dig som vill ha både inspiration och tydliga, konkreta verktyg som du direkt kan applicera i ditt dagliga arbete. Genom föreläsning varvat med olika övningar får du en bättre helhetsförståelse för sociala medie-landskapet, såväl som detaljkunskap kring befintliga och nya funktioner. Du får även med dig verktyg som underlättar och effektiviserar arbetet framåt.

 

Praktisk information

Icon/Utbildning/place Created with Sketch.
Datum och plats
1 december - Digitalt
Icon/Utbildning/price Created with Sketch.
Pris
4 700 kronor för medlem
6 700 kronor för övriga
Icon/Utbildning/signup_date Created with Sketch.
Sista anmälningsdag
Anmäl dig senast 1 november
Icon/Utbildning/lunch Created with Sketch.
Vad ingår
Livesändning Nå dina mål med hjälp av sociala medier. Dokumentation via länk.

Föreläsare

placeholder+image
Natalie Eriksson
sociala medie-expert, Natalie Eriksson AB
Natalie har erfarenhet från en av Sveriges ledande sociala medie-byråer samt från olika marknadsavdelningar och arbete med egen konsultbyrå. Hon har bl.a. arbetat som interim marknadschef, medieköpsspecialist och projektledare. Alltid med ett fokus på sociala medier.
Skriv ut programmet
Nå dina mål med hjälp av sociala medier
Dag 1 – 1 december
10:00
Nyheter

Dagen börjar med en introduktion till kursen. Efter det går vi igenom aktuella sociala medie-nyheter.

Att lyckas på Facebook, Instagram, Linkedin och TikTok

Meta/Facebook/Instagram, Linkedin och TikTok; vi djupdyker i respektive plattform och vad som fungerar bäst just nu, vilka nya funktioner som finns och vilka möjligheter som är bra att känna till för att lyckas med sina sociala medier idag.

12:00
Lunch
13:00
Att skapa innehåll som når ut på sociala medier

Vilket innehåll går hem i sociala medier just nu och hur kan vi kombinera det med innehåll som passar vår egen verksamhet? Vi går igenom vilken typ av innehåll som passar bäst för respektive kanal samt genomför en övning som syftar till att varje person ska få nya idéer och konkreta förslag för sitt eget sociala medie-innehåll.

Kommunikationsplanering och strategier

Det finns olika strategier för att nå ut med sitt budskap till rätt målgrupp, vid rätt tidpunkt. Vi går igenom ett par konkreta exempel som underlättar i det dagliga arbetet.

15:00
Avslut

Kontakt

placeholder+image
Frida Ringblom
Frida Ringblom är projektledare för kurser och konferenser.

Relaterade utbildningar

Nätverksträff Webbansvarig

Nätverksträff för webbansvariga: Utveckla en ny webb med effektstyrning – lär dig grunderna! Vi är många som står inför att förnya våra webbplatser, och vägarna till ett framgångsrikt projekt och...