Nå dina mål med hjälp av sociala medier
Digital 4 december
1 deltagare
- +
= 4 700 kr / 6 700 kr
(priser exkl moms)
Anmälan
Senast 23 november

Sociala medier är kraftfulla kanaler under ständig utveckling och i den här utbildningen går vi igenom det du behöver veta för att skapa önskad effekt med din kommunikation.

Vilka möjligheter finns?

Hur når vi rätt målgrupp? Vad är en rimlig kommunikationsbudget? Hur bör jag arbeta för att skapa konkreta resultat för min organisation?
Utbildningen är till för dig som vill vässa din digitala kommunikation, oavsett om du vill förbättra ett redan välfungerande arbete — eller om du står i tagen med att skapa en sociala medie-närvaro.

Konkreta verktyg för att underlätta vardagen

Utbildningen är också till för dig som vill ha både inspiration och tydliga, konkreta verktyg som du direkt kan applicera i ditt dagliga arbete. Genom föreläsning varvat med olika övningar får du en bättre helhetsförståelse för sociala medie-landskapet, såväl som detaljkunskap kring befintliga och nya funktioner. Du får även med dig verktyg som underlättar och effektiviserar arbetet framåt.

Anledningarna till att vilja kommunicera i sociala medier är många. Exempelvis varumärkeskännedom, påverkan på makthavare, samhällsinformation eller försäljning.

Vi reder ut hur olika kanaler används bäst för att du ska lägga dina resurser där dessa gör störst nytta och skapar mest effekt.

 

Praktisk information

Icon/Utbildning/place Created with Sketch.
Datum och plats
4 december i Digital
Icon/Utbildning/price Created with Sketch.
Pris
4 700 kronor för medlem
6 700 kronor för övriga
Icon/Utbildning/signup_date Created with Sketch.
Sista anmälningsdag
Anmäl dig senast 23 november

Medverkande

Natalie Eriksson
Natalie har erfarenhet från en av Sveriges ledande sociala medie-byråer samt från olika marknadsavdelningar och arbete med egen konsultbyrå. Hon har bl.a. arbetat som interim marknadschef, medieköpsspecialist och projektledare. Alltid med ett fokus på sociala medier.
Skriv ut programmet
Nå dina mål med hjälp av sociala medier
Dag 1 – 4 december
09:45
Incheck

Möjlighet att checka in för att testa att ljud och bild funkar.

10:00
Välkomna!

Vi varvar dagen med föreläsningar och övningar.

Nyheter 

Funktioner, algoritmer och möjligheter. Vi går igenom senaste nytt och pratar om hur sociala medie-plattformarna håller på att utvecklas.

Möjligheter på de olika plattformarna

Utbildningen har ett fokus på Instagram och Facebook och vi pratar även övergripande om kanaler så som Google, Youtube, Linkedin och Snapchat. Hur passar Google ads in i mediemixen? Går det fortfarande att få organisk spridning på Instagram? Vad är egentligen best practise för Linkedin? Vi går igenom vilka möjligheter som finns med de olika kanalerna och när det är rätt att välja respektive kanal.

Annonsering: att göra det själv (så fungerar det)

Sociala medie-kanalerna innehåller en mängd funktioner under ständig utveckling. Annonsverktygen är kraftfulla verktyg som kan vara startskottet för en ökad kännedom bland era utvalda målgrupper. Vi går igenom ads manager (Instagram och Facebooks annonsverktyg) steg för steg; från kampanjsteget, via adset-steget, till skapande och uppladdning av själva annonsen. Vi pratar exempelvis om hur du kan tänka när du väljer målsättning, om identifiering av målgrupper, återannonsering och annonsbudget.

12:00
Lunch
13:00
Annonsering: så blir du en riktigt vass beställare

Vi går igenom en konkret checklista kring vad du bör tänka på för att bli en vass beställare av annonsköp i sociala medier.

Att skapa innehåll anpassat för sociala medier
Struktur: planering, mätning och rapportering
15:00
Avslut

Kontakt

placeholder+image
Anna Treschow
Anna Treschow är projektledare för utbildningar, evenemang och konferenser.

Relaterade utbildningar

Att förebygga och bemöta hot och våld

Utbildning Boende, Kommunikation
Konflikter kan uppstå av en mängd olika anledningar. Ibland är det kommunikationen som inte inte fungerar vilket kan leda till både missförstånd och feltolkningar. Du som arbetar nära de boende...

Nätverksträff Webbansvarig

Nätverksträff Kommunikation
Den 5 november är det dags för årets nätverksträff – den fjärde i ordningen! Denna gång ses vi digitalt under en förmiddag för att lära oss mer om webbtillgänglighetsdirektivet som vi alla berörs av....