Placeholder
Vi lever i en ny, digital tid. Det gäller i allra högsta grad våra hem. Allting är eller kommer att bli uppkopplat. Kylskåpet, tvättmaskinen, låset, larmet, värmen… ja, vi har bara sett början. När det gäller tv, telefoni och bredband har redan mycket hänt. Tidigare köpte våra hyresgäster dessa tjänster som tillval. Idag finns i stort sett inte fast telefoni, tv leds in via fiber och streamas alltmer i play-tjänster via internet. Produkter har ersatts av tjänster. Att vi ska ha full trådlös täckning för allt och överallt i bostaden är inte längre en fråga, det är en självklarhet.

En annan sida av den nya, digitala tiden är driften av fastigheten. Säkerhet, komfort, energiförbrukning och andra funktioner kan idag såväl styras som mätas digitalt och trådlöst. Sensorer och styrning är en del av den uppkopplade fastigheten.

Det här ställer helt nya krav på oss som fastighetsägare och förvaltare. Vi måste kunna leva upp till de nya behov och förväntningar som våra hyresgäster har, och leverera de tjänster och den service som den nya tekniken gör möjlig.

Vår uppgift som fastighetsägare är att tillhandahålla infrastrukturen och grundförutsättningarna för att möta digitaliseringen i samhället.

Allt detta ska kommunikationsoperatören kunna leverera. Och allt detta måste formuleras i upphandlingen och senare i avtalet. Våra kommunikationsoperatörer ska inte bara vara leverantörer av olika produkter och tjänster, de ska vara våra partners för digitalisering och IT.

”Internet till allt och alla, för digitala boendetjänster och digitalisering av fastigheterna.” Det är vad vi vill uppnå. Vi hoppas att den här guiden hjälper dig att åstadkomma detta för era fastigheter och hyresgäster.
  • Tryckår: 2022
  • Trycksaknr: 13909
  • Antal sidor: 36
  • Leveranstid: 5-10 arbetsdagar.

Relaterade trycksaker

Frågor?

placeholder+image
Kundtjänst
Kundtjänst/vaktmästeri, Administration
Vaktmästeriet och tar bland annat hand om beställningar och kundtjänstfrågor i vår webbshop.
Vanliga frågor
Hur lång är leveranstiden?
5-10 arbetsdagar, men ofta kortare. Vi försöker alltid skicka produkterna så fort vi kan.
Hur gör jag för att ladda ner en fil?
Du klickar på knappen Ladda ner på den valda produkten. Om du ser ett hänglås behöver du vara medlem och logga in på sajten. Alla som arbetar på ett medlemsföretag kan skapa en inloggning och ta del av låst innehåll och rabatter. Klicka på hänglåset eller logga in i övre högre hörnet på sidan.
Hur får jag min medlemsrabatt?
För att få din medlemsrabatt, behöver du vara inloggad. Alla som arbetar eller är förtroendevalda vid ett medlemsföretag kan skapa en inloggning och ta del av låst innehåll och rabatter. För att registrera dig och skapa ett konto klickar du på Registrera i övre högra hörnet. Har du ett konto och vill logga in, klicka på Logga in i övre högre hörnet på sidan.
Hur handlar jag?
Är du medlem i Sveriges Allmännytta och vill handla med medlemsrabatt börjar du med att logga in på sidan/skapa ett konto och loggar in.

Använd sökfunktionen och filtrera på till exempel ämne för att se alla artiklar.

Klicka på knappen Lägg till varhelst du ser den på en trycksak. Intill den kan du välja antal och lägga till fler ex om du vill köpa många. Varan/varorna hamnar i din varukorg, en kundvagnssymbol visas då i menyn överst. Siffran som visas intill listar inte mängden du lagt till, utan antalet specifika trycksaker.

Du kan alltid klicka på den symbolen för att se din varukorg.

När du är nöjd med beställningen, klickar du på kundvagnen. Då ser du en sammanställning över det du har lagt till, och kan ta bort eller lägga till antal. Samt tömma varukorgen helt. Är du inloggad ser du din medlemsrabatt.

Sedan fyller du i dina uppgifter. Kom ihåg att läsa igenom köpvillkoren och bocka i rutan att du gjort det. Klicka på slutför beställning, så går köpet iväg och du får strax en bekräftelse i din e-post.
Vad finns det för betalsätt?
I Sveriges Allmännyttas webbshop betalar du med faktura.