- Kompetens & personal
- 2011-12-02
- Sveriges Allmännytta
Facebook-kampanj gav utdelning
I montern pågick Facebook-kampanjen ”Gilla SABO Trainee” som under dagen resulterade i ca 50 ”gillningar” och utdelning av lika många presenter i form av en lunchlåda som innehöll både ett sadelskydd och en reflex. Vi träffade bland annat många studenter som läser programmet för ekonomisk fastighetsförvaltning och fastighetsmäklarprogrammet.
Tanken med att gilla Facebooksidan är att studenterna på så sätt kan få löpande information om trainee-programmet i takt med att loggen uppdateras och till exempel få veta när nästa års tjänster lyses ut, men de får också möjlighet att följa årets nuvarande traineer på deras blogg.
Populärt talangprogram – för sjätte omgången
Med i montern fanns också Uppsalahem och Gavlegårdarna och deras tidigare traineer som kunde berätta om fördelarna med att gå SABO Trainee och varför de trivs hos sina respektive arbetsgivare.
I år pågår sjätte omgången av SABO Trainee som vi gör tillsammans med medlemsföretagen. Vi hoppas att fler företag ska upptäcka möjligheten att få in ung och välutbildad kompetens i företaget.