Från bra till wow i varje möte
Att arbeta med service handlar inte bara om att svara på frågor eller lösa problem, det handlar om att skapa upplevelser. I den här utbildningen får du både konkreta verktyg och ett nytt mindset som hjälper dig att gå från bra till wow i dina samtal, mejl och möten varje dag. Det handlar inte om att göra mer utan om att göra rätt saker.
Service är inte bara ett jobb, det är ett mindset
Att jobba i ett serviceyrke oavsett om du jobbar i kundservice, är bovärd, uthyrare eller har interna kunder kräver både fingertoppskänsla och mod. Kommunikation är ditt viktigaste verktyg och din inställning kan göra all skillnad.
Vi tränar inte bara på vad du ska säga, utan hur du säger det, i vilken ordning du säger det och hur du själv mår innan och efter ett möte. För det finns verktyg som både stärker din trygghet, minskar stressen och gör bemötandet ännu bättre.
Klagomål eller lojalitet?
Missnöje är ofta en dold önskan. När du lär dig möta klagomål med trygghet och empati kan du inte bara lösa ärendet, du kan förvandla ett missnöje till lojalitet.
Kunden har inte alltid rätt i sak. men rätt att bli mött med respekt, tydlighet och värme. Och det kan du ge utan att bli dränerad.
Vi tränar på, och du får verktyg för, hur du kan:
– Skapa nöjdare mer lojala kunder
– Minska antalet som hör av sig igen i samma ärende
– Hantera svåra situationer utan att tappa energi
– Bygga en servicekultur som stärker både teamet och upplevelsen
– Vinnande mindset
– Praktiska fraser och strategier i dina möten
– Perspektiv som stärker dig i rollen
– Nya vanor som gör det lättare att göra skillnad
Under dagarna har vi högt i tak, positivt högt tempo samt fokus på dialog och övningar som ger dig praktisk hjälp och kommunikativa verktyg att ta med tillbaka till ditt arbete.
Den här kursen går även att anordna som företagsförlagd.
Praktisk information
kronor för övriga