Kundbemötande och service
Stockholm 7–8 oktober 2026
1 deltagare
- +
= 7 900 kr / 12 500 kr
(priser exkl moms)
Anmälan
Senast 25 september

Från bra till wow i varje möte

Att arbeta med service handlar inte bara om att svara på frågor eller lösa problem, det handlar om att skapa upplevelser. I den här utbildningen får du både konkreta verktyg och ett nytt mindset som hjälper dig att gå från bra till wow i dina samtal, mejl och möten varje dag. Det handlar inte om att göra mer utan om att göra rätt saker.

Service är inte bara ett jobb, det är ett mindset
Att jobba i ett serviceyrke oavsett om du jobbar i kundservice, är bovärd, uthyrare eller har interna kunder kräver både fingertoppskänsla och mod. Kommunikation är ditt viktigaste verktyg och din inställning kan göra all skillnad.
Vi tränar inte bara på vad du ska säga, utan hur du säger det, i vilken ordning du säger det och hur du själv mår innan och efter ett möte. För det finns verktyg som både stärker din trygghet, minskar stressen och gör bemötandet ännu bättre.

Klagomål eller lojalitet?
Missnöje är ofta en dold önskan. När du lär dig möta klagomål med trygghet och empati kan du inte bara lösa ärendet, du kan förvandla ett missnöje till lojalitet.
Kunden har inte alltid rätt i sak. men rätt att bli mött med respekt, tydlighet och värme. Och det kan du ge utan att bli dränerad.
Vi tränar på, och du får verktyg för, hur du kan:
– Skapa nöjdare mer lojala kunder
– Minska antalet som hör av sig igen i samma ärende
– Hantera svåra situationer utan att tappa energi
– Bygga en servicekultur som stärker både teamet och upplevelsen
– Vinnande mindset
– Praktiska fraser och strategier i dina möten
– Perspektiv som stärker dig i rollen
– Nya vanor som gör det lättare att göra skillnad

Under dagarna har vi högt i tak, positivt högt tempo samt fokus på dialog och övningar som ger dig praktisk hjälp och kommunikativa verktyg att ta med tillbaka till ditt arbete.

Den här kursen går även att anordna som företagsförlagd.

Praktisk information

Icon/Utbildning/place Created with Sketch.
Datum och plats
7–8 oktober 2026 - Stockholm
Sveriges Allmännytta, Hornsgatan 15
Visa på karta
Icon/Utbildning/price Created with Sketch.
Pris
7 900 kronor för medlem
12 500 kronor för övriga
Icon/Utbildning/signup_date Created with Sketch.
Sista anmälningsdag
Anmäl dig senast 25 september
Icon/Utbildning/accommodation Created with Sketch.
Boende
Försäkra dig om hotellrum i god tid. Sveriges Allmännytta ombesörjer inte rumsbokning.
Icon/Utbildning/lunch Created with Sketch.
Vad ingår
I avgiften ingår kaffe, lunch och dokumentation.
Icon/Utbildning/target_audience Created with Sketch.
Målgrupp
Alla som arbetar på ett bostadsbolag.

Föreläsare

placeholder+image
Emilie Loman
Grundare Serviceproffsen Wowservice AB
Emilie är ett serviceproffs som föreläser, utbildar och poddar om bemötande, servicekultur och wowservice.
Skriv ut programmet
Kundbemötande och service
Dag 1 – 7 oktober
09:00
Kaffe och smörgås
09:30
Inledning

Introduktion och förväntningar

Bra vs wow

Vad vill kunderna ha för service och bemötande 2025/2026?
Varför är det viktigt att ge wowservice idag?
Ditt kommunikationssätt – dina styrkor och överdrivna styrkor. (Ni får göra ett test från Disney.)

Innan kundmötet - Vinnande vanor och beteenden

Hur ditt mindset, din attityd och ditt tillstånd påverkar din kommunikation och ditt resultat.
Vanor, verktyg och strategier för att må bra och orka göra bra.

12:00
Lunch
13:00
Under kundmötet - Det vinnande kundmötet och vilka delar som behöver vara med

Träning och teori i kommunikationsteknik, konkreta verktyg och modeller som du kan ta med i din nästa dialog.
Kundsamtalet från start till mål – Hur du proaktivt styr kundmötet så att det blir så långt det behöver vara.

14:30
Kaffepaus
14:45
Fortsättning: Under kundmötet - Det vinnande kundmötet och vilka delar som behöver vara med

Kroppsspråk, ord, meningar och tonlägen att använda och att undvika.
Vanliga misstag, krockar och fallgropar att undvika i kommunikation.

16:00
Avslut
Dag 2 – 8 oktober
09:00
Inledning

Reflektion och take aways.

10:00
Kaffepaus
10:15
Att hantera missnöjda, hotfulla och arga kunder - olika bemötandestilar

Psykologin bakom upprörda människor.
Klagomålshantering
Strategier och verktyg för att hantera knepiga kunder och vända missnöjda kunder.

12:00
Lunch
13:00
Skriftlig kommunikation

Hur du disponerar information i skrift för att nå så många som möjligt.
Hur du är proaktiv för att slippa ping-pong mail och följdfrågor.
Checklista för effektiv och varumärkesstärkande skriftlig kommunikation.

14:30
Kaffepaus
14:45
Efter kundmötet - Vinnande vanor som best practice inom kundservice har

Reflektionsfrågor att ta med sig.
Hur ge feedback vidare i organisationen?
Hantera stress.

Avslutande reflektion

Action plan och buddy.

16:00
Avslut
Dag 1 – 7 oktober
09:00
Kaffe och smörgås
09:30
Inledning

Introduktion och förväntningar

Bra vs wow

Vad vill kunderna ha för service och bemötande 2025/2026?
Varför är det viktigt att ge wowservice idag?
Ditt kommunikationssätt – dina styrkor och överdrivna styrkor. (Ni får göra ett test från Disney.)

Innan kundmötet - Vinnande vanor och beteenden

Hur ditt mindset, din attityd och ditt tillstånd påverkar din kommunikation och ditt resultat.
Vanor, verktyg och strategier för att må bra och orka göra bra.

12:00
Lunch
13:00
Under kundmötet - Det vinnande kundmötet och vilka delar som behöver vara med

Träning och teori i kommunikationsteknik, konkreta verktyg och modeller som du kan ta med i din nästa dialog.
Kundsamtalet från start till mål – Hur du proaktivt styr kundmötet så att det blir så långt det behöver vara.

14:30
Kaffepaus
14:45
Fortsättning: Under kundmötet - Det vinnande kundmötet och vilka delar som behöver vara med

Kroppsspråk, ord, meningar och tonlägen att använda och att undvika.
Vanliga misstag, krockar och fallgropar att undvika i kommunikation.

16:00
Avslut
Dag 2 – 8 oktober
09:00
Inledning

Reflektion och take aways.

10:00
Kaffepaus
10:15
Att hantera missnöjda, hotfulla och arga kunder - olika bemötandestilar

Psykologin bakom upprörda människor.
Klagomålshantering
Strategier och verktyg för att hantera knepiga kunder och vända missnöjda kunder.

12:00
Lunch
13:00
Skriftlig kommunikation

Hur du disponerar information i skrift för att nå så många som möjligt.
Hur du är proaktiv för att slippa ping-pong mail och följdfrågor.
Checklista för effektiv och varumärkesstärkande skriftlig kommunikation.

14:30
Kaffepaus
14:45
Efter kundmötet - Vinnande vanor som best practice inom kundservice har

Reflektionsfrågor att ta med sig.
Hur ge feedback vidare i organisationen?
Hantera stress.

Avslutande reflektion

Action plan och buddy.

16:00
Avslut

Rekommenderade hotell

Scandic Malmen

Välkommen till nyrenoverade Scandic Malmen – mitt på livliga Söder. Precis vid gränsen till SoFo, där kreativiteten flödar och varje hörn bjuder på något oväntat. Här möts du av kultur, karaktär och butiker med attityd.

Tunnelbanan ligger alldeles runt hörnet och tar dig till Stockholms alla sevärdheter. De har inget eget parkeringsgarage eller p-platser. Närmsta garage hittar du vid Medborgarplatsen, endast 200 m från hotellet där det finns gott om platser.

Sveriges Allmännytta har avtal med Scandic vilket ger en något lägre kostnad.

Vid anmälan till en kurs eller konferens får du bokningsinformation med bokningskoder av oss på Sveriges Allmännytta i bekräftelsen.

Besök deras hemsida

Visa karta

Scandic Sjöfartshotellet

Bo på det helt nyrenoverade Scandic Sjöfartshotellet på Södermalm i Stockholm. På takterrassen kan du njuta av en fantastisk utsikt över Gamla stan, Djurgården, Saltsjön och förbipasserande båtar.

Sveriges Allmännytta har avtal med Scandic vilket ger en något lägre kostnad.

Vid anmälan till en kurs eller konferens får du bokningsinformation med bokningskoder av oss på Sveriges Allmännytta i bekräftelsen.

Besök deras hemsida

Visa karta

Hilton Stockholm Slussen

Hilton Stockholm Slussen är beläget på hippa Södermalm och erbjuder fantastisk utsikt över vattnet och historiska Gamla stan. Här bort du på mycket kort avstånd från stadens centrum och främsta sevärdheter. Unna dig själv något på våra restauranger och vår bar, som erbjuder panoramautsikt över staden.

Sveriges Allmännytta har avtal med Hilton vilket ger en något lägre kostnad. Vid anmälan till en kurs eller konferens får du bokningsinformation med bokningskoder av oss på Sveriges Allmännytta i bekräftelsen.

Besök deras hemsida

Visa karta

Scandic Gamla Stan

Här bor du i charmiga rum i en lugn miljö mitt bland kullerstensbeklädda gator. Mötesagendan kan betas av i vårt källarvalv anno 1650 och med tunnelbanan alldeles intill är det en perfekt utgångspunkt för att göra stan osäker. I Gamla Stan finns mycket att uppleva; här bor du bland trånga gränder, butiker och stort restaurangutbud.

Sveriges Allmännytta har avtal med Scandic vilket ger en något lägre kostnad.

Vid anmälan till en kurs eller konferens får du bokningsinformation med bokningskoder av oss på Sveriges Allmännytta i bekräftelsen.

Besök deras hemsida

Visa karta

Hotell Frantz

Hotell Frantz är ett litet familjeägt boutique-hotell, beläget mellan Gamla stan och Södermalm i en byggnad från 1647. En byggnad som skräddarmästaren Frantz Bock lät bygga. Detta 4-stjärniga hotell har en bar och luftkonditionerade rum med gratis Wi-Fi och eget badrum. Hotellet serverar en frukostbuffé.

Sveriges Allmännytta har avtal med Hotell Frantz vilket ger en något lägre kostnad. Vid anmälan till en kurs eller konferens får du bokningsinformation med bokningskoder av oss på Sveriges Allmännytta i bekräftelsen.

 

Besök deras hemsida

Visa karta

Kontakt

placeholder+image
Linda Brovall
Linda Brovall är projektledare för kurser och konferenser.

Relaterade utbildningar

Nyhet

Att förebygga och hantera stress

De flesta av oss går någon gång i livet igenom intensiva perioder som kan vara svåra att hantera. Inte sällan bidrar arbetssituationen till detta. Men det kan också vara många andra faktorer som...