- Boende
- 2011-09-26
- Medlem
– Det är jätteroligt att vi har fått ta emot priset. Jag är övertygad om att anledningen till att vi lyckas är att arbetet med kundenkäten är så väl förankrat i företaget, och har blivit en viktig del i Gavlegårdarnas verksamhetsplanering. Det som från början var en fråga för ledningsgruppen är nu en process som all personal är involverad i. Vi jobbar hela året med kundundersökningar och tittar på resultatet och förbättringsmöjligheter, säger Mats Åström, miljö- och kvalitetschef, Gavlegårdarna.
Lanserades i februari
Branschindex Bostäder lanserades i februari i år och undersökningen genomfördes i april-maj. Resultatet används som ett komplement till mer djupgående kundundersökningar och vinnarna, i olika storleksklasser, presenterades under Business Arena.
Fler vinnare
Bland övriga vinnare märks ytterligare två av SABOs medlemsföretag nämligen Stockholms Kooperativa Bostadsförening och Stiftelsen Överkalixbostäder.