– Vi har små resurser och gör detta helt själva, så det känns fantastiskt att få vara en del i det här sällskapet. Det är fint att vi trots allt kan samlas digitalt i dessa tider och lyfta goda exempel på kommunikation, sa Charlotta Lundström, presschef på Botkyrkabyggen, när priset delades ut under en livesändning från Stockholm.

Priset har delats ut sedan 1990 och i år var det rekordmånga bidrag som hade nominerats.

Juryns motivering:

Med lagarbete och målsättningen att skapa synergier har årets vinnare av Stora kommunikationspriset för offentlig sektor nått storartade resultat och fått positiv uppmärksamhet. Årets vinnare är kunniga, målinriktade och relationsbyggare – de är Botkyrkabyggen.

Juryn bestod av Viveka Hirdman-Ryrberg (ordförande), kommunikationsdirektör på Investor, Ann-Marie Begler, tidigare generaldirektör för Försäkringskassan, Erik Modig, ekonomie doktor och forskare på Handelshögskolan i Stockholm, Hanaw Rashid, digital strateg, Hanna Brogren, generalsekreterare på Sveriges Kommunikatörer, Katarina Mohlin, kommunikationsdirektör på If P&C Insurance, Marcus Thomasfolk, informationschef på Volkswagen Group Sverige och Tom Samuelsson, Årets unga talang 2019 (utsedd av Sveriges Kommunikatörer).